Totaal aantal pageviews

dinsdag 7 juni 2011

Internet verslaving

Lieve heere god,
Wil je een groot schrijver worden moet je ergens verslaafd aan raken. Geobserdeerd zijn door mooie vrouwen bijvoorbeeld of zoals in de meesten gevallen een glaasje teveel drinken. Alcholisme is iets wat schrijvers kenmerkt. Drank is voor schrijvers hetzelfde als eten voor een labrador. Zet het voor ze neer en het is op. Het kost ze hooguit drie, misschien vier, seconden.
De alchohol verslaving lijkt mij maar niks. Ik snap dat het bij de beroepgroep schrijvers hoort en ik mij moet aanpassen. Ik vertik het aanpassen alleen, ik ben namelijk al verslaafd. Het is alleen geen alchohol.
Internet. Dat is mijn verslaving. Zonder internet ben ik als een violist zonder viool. Als Barcelona zonder balbezit. Ik die niet op internet zit is net zo zeldzaam als Cruijff te begrijpen valt.
Twitter, voetbalzone, msn, nu.nl, geenstijl... Ga zo maar door. Ik kan niet zonder mijn internet. Hoewel ik vaak de meesten websites al tien keer bekeken heb blijf ik langs surfen. Op zoek naar dat ene voetbalnieuwtje die ik nog niet wist. Op zoek naar een geweldig gesprek op twitter.
Wanhopig ben ik dan ook als het internet bij ons wegvalt, daarom vraag ik u lieve heere god. Waak over mijn internet, tot in de eeuwigheid. Amen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten